Καζλάρης Γεώργιος – Χριστόφορος (Υποψήφιος Διδάκτορας)

Τίτλος διατριβής: «Επαυξημένη Πραγματικότητα στη Συνεργατική Μάθηση»
Επιβλέπων: Κεραμόπουλος Ευκλείδης
Μέλη Συμβουλευτικής Επιτροπής:
Μπράτσας Χαράλαμπος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων, ΔΙ.ΠΑ.Ε.
Κοκκώνης Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων, ΔΙ.ΠΑ.Ε.
Περίληψη:

Στη σύγχρονη, ταχέως εξελισσόμενη κοινωνία, η προσαρμογή και η κοινωνική ένταξη των ατόμων αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την αρμονική λειτουργία του κοινωνικού συνόλου. Η καλλιέργεια της συνεργασίας και της κριτικής σκέψης από νεαρή ηλικία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην κοινωνική ένταξη, καθιστώντας τα εκπαιδευτικά ιδρύματα υπεύθυνα για την παροχή κατάλληλων υποδομών που υποστηρίζουν την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων. Μία από τις πλέον καινοτόμες τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν στον εκπαιδευτικό τομέα είναι η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ). Η ενσωμάτωσή της στη διδακτική διαδικασία προσφέρει νέες δυνατότητες, καθιστώντας τη μάθηση πιο ελκυστική και αποτελεσματική μέσω της δημιουργίας διαδραστικών και βιωματικών εμπειριών. Η ΕΠ μπορεί να μετατρέψει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας σε μια δυναμική εκπαιδευτική εμπειρία, συνδυάζοντας τον φυσικό και τον εικονικό κόσμο σε πραγματικό χρόνο. Στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης, θα διερευνηθεί η αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας ως μέσου ενίσχυσης των ομαδικών δραστηριοτήτων, με στόχο την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής και της αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών. Η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο η τεχνολογία αυτή μπορεί να ενισχύσει τις δεξιότητες της συνεργατικής μάθησης αποτελεί σημαντικό ερευνητικό πεδίο, με προοπτικές για την αναδιαμόρφωση των σύγχρονων παιδαγωγικών πρακτικών.